Началото

Историята на Nespresso започва преди 28 години благодарение на една проста, но революционна идея – да позволи на всеки един от нас да си приготви чаша перфектно еспресо с уникален вкус, така както един истински професионален бариста.

Днес, Nespresso е символ на глобалната кафе култура, а концепцията на бранда е променила напълно начина, по който хората консумират и се наслаждават на своето кафе. През годините на своето съществуване, Nespresso успява да еволюира от пионер в предлагането на кафе на капсули, за да достигне днес статус на световно призната марка и символ на една цяла кафе култура.

Под шапката на компанията майка - Nestlé SA, Nespresso пуска на пазара първите си кафемашини и 4 вида Grand Cru’ кафе. Бизнес моделът на компанията се развива непрекъснато през годините, а целта е една единствена – по-пълно удовлетворяване на потребностите на консуматорите.

Кратка история

1986 г. Nestlé Group създава дъщерна компания Nespresso SА. Оригиналният концепт на Luiggi Bezzera за кафе еспресо е развит – създава се революционна система от еспресо машини и капсули съдържащи еднократни дози кафе, благодарение на която всеки може да си приготви перфектната чаша кафе у дома.
Първите две системи (C100 и C1100) наподобяват мини кафемашини, а първите четири вида кафе са CapriccioCosiDecaffeinato и Bolerо (в днешно време познато като Volluto). Първите държави в които се предлагат продукти под марка Nespresso са Швейцария, Италия и Япония.

1989 г. - Кафемашините Nespresso са пуснати на пазара на дребно в Швейцария, а Turmix е официален производствен партньор на Nestle. Създаден е Nespresso Club – една от най-отличителните черти на марката днес. Започват да се предлагат уникални, индивидуални решения и пълно обслужване.

Усилията на компанията са насочени изцяло към потребителите и увеличаване на популярността на марката. Стартират първите промо кампании и маркетинг от „уста на уста”, а потребители са стимулирани да препоръчват едни на други продукти с марка Nespresso.

1991 г. - Стартира първата програма за рециклиране на капсули. В Швейцария са открити 34 събирателни пункта за рециклиране. Nespresso проектира и разработва различните модели кафемашини, а единствен и ексклузивен производствен партньор е Eugster. През 1991 г. е и първата голяма експанзия към нови територии - Франция и САЩ са следващите страни, в които марката е представена на пазара на дребно. По това време, изключителна маркетингова стратегия утвърждава Nespresso като символ на кафе културата, а популярността на бранда нараства с главоломни темпове.

1992 г. - Представени са първите шоколадови блокчета Nestle Nespresso.

1993 г. - Шестата разновидност кафе Toscana (днес Arpeggio) е въведена непосредствено след Roma. Производствените мощности са увеличени – фабриката на Нестле в Орбе, Швейцария започва да произвежда двойно по-голям обем капсули.
 

Полагане на основите

Инвестициите и иновациите започват да дават резултат и Nespresso излиза на печалба. Популярността на марката нараства и тя завладява нови пазари. Създадени са нов тип иновативни машини, а видовете кафе Grand Cru се увеличават. Стартира първата платформа за онлайн поръчки, работеща 24 часа, 7 дни в седмицата.

1995 г. – Компанията излиза на зелено. Aerolux произвежда първата машина внедрена в гражданското въздухоплаване, а Swissair започва да предлага кафе Nespresso при международни полети.

1996 г. – Създаден е първият фирмен уебсайт предлагащ информация за продуктите на компанията и полезни съвети от експерти. По-късно, онлайн присъствието ще се превърне в един от основните маркетингови канали на Nespresso.

На пазара е пусната кафемашина за дома модел C250/554 - с автоматични функции и нов тип нагревател. Тази машина става голям хит на пазара на дребно, а по същото време компанията прави първите си стъпки към учреждения и открити пространства с тестване на нов тип уреди.

1997 г. – Нова маркетингова стратегия акцентира върху увеличаване на търговските партньори и по-широко разпространение на продуктите. Jura в Швейцария, Magimix във Франция и Бенелюкс, KitchenAid в САЩ са някои от новите производствени партньори. Създаден е осми вид кафе – Ristretto.

1998 г. – Компанията променя името си на Nestlé Nespresso SA. Уебсайтът на Nespresso предлага нови услуги – директни поръчки онлайн; безплатна доставка при поръчка на определен брой капсули; много специални промоции и др. Гамата от кафемашини се увеличава непрекъснато с нови цветове и дизайн, а един от най-авангардните модели от този период е Coban Alessi Nespresso.

1999 г. – Въвежда се нова продуктова линия - Nespresso Professional. Предназначени за малки офиси и фирми от сектора на обслужването, машините от този тип работят със специални видове кафе капсули. 
 

Марката се превръща в култ

Популярността на Nespresso нараства, кафемашините се усъвършенстват, а потребителите са все по-удовлетворени. Компанията става лидер в производството и дистрибуцията на този тип кафе, а брандът се превръща в глобален.

2000 г. Nestlé Nespresso SA се премества в новата си централа в Paudex, Швейцария. Постепенно се въвежда новата корпоративна идентичност, а преработеното лого представлява стилизирана буква “N” поместена в квадрат, която създава въздействаща монограма. Отворен е първият кафе бутик в Париж, Франция.

2001 г. – Дебютират първите специални лимитирани селекции кафе Grand Cru и кафемашина Concept, отличаваща се с атрактивен и ергономичен дизайн, нова предна част и лесна употреба, а всичко това води до рекордни продажби.

2002 г. – В Орбе, Швейцария е открит нов специализиран завод, а производството на капсули е разширено четири пъти.

2003 г. – С цел насърчаване на производство и дистрибуция на висококачествено кафе е въведена програмата за управление на качество Nespresso AAA, разработена в сътрудничество с неправителствената организация The Rainforest AllianceNespresso е официално кафе на 32-рата Ветроходна регата за Купата на Америка, както и спонсор на един от участващите в състезанието тимове.

2004 г. – Още нови и иновативни продукти завладяват сърцата на потребителите. Такива са компактните мини-кафемашини Essenza, предлагани в няколко атрактивни цвята. Разновидностите кафе се увеличават с още един – Lungo. Освен това започват да се предлагат мляко, студен чай и нови рецепти. В Мюнхен е открит първият Nespresso кафе-бар, част от нова концепция за търговия на дребно. По-късно подобни заведения са открити в Ню Йорк и други градове.

2005 г. – Всички кафе аксесоари са обединени под търговското име Nespresso Les Collections.
 

Полагане на основите на световната кафе култура

Nespresso се радва на огромен успех по света, а годишното темпо на нарастване на продажбите е двуцифрено число. Компанията е фокусирана върху постигане на възможно най-високо качество на продукцията, непрекъсната иновация и разширяване на услугите предлагани на членовете на Nespresso Club. Чрез програмата наречена Ecolaboration, компанията обръща и сериозно внимание на устойчивото земеделие и добрите бизнес практики.

2006 г. – Годишните приходи на Nespresso за пръв път надхвърлят границата от 1 млрд. швейцарски франка. Джордж Клуни става рекламно лице на марката и е първата знаменитост промотираща NespressoКвадратната форма и минималистичния дизайн на Le Cube, поставят нови световни стандарти за дизайн на кафемашините. В края на годината започват да се предлагат първите ароматизирани кафета.

2007 г. – На известия булевард Шанз-Елизе е открит първият луксозен бутик на NespressoСъздадена е кафемашина Lattissima, специално проектирана за бързо и лесно приготвяне на млечни специалитети само с няколко докосвания.

2008 г. – Приходите достигат 2 млрд. франка. Качеството на машините е подобрено чрез въвеждане на технологията Quality Seal, осигуряваща висока водопропускливост през целия жизнен цикъл на кафемашините, с цел гарантиране на високото качество на напитките. Пуснати са първите Гурме шоколади – идеално допълнение към чаша кафе Nespresso.

2009 г. – В резултат на бързо нарастващото търсене на продукти Nespresso, в Авенчис, Швейцария, е открит нов модерен производствен и дистрибуционен център. Известният изследовател Майк Хорн става лице на програмата за устойчиво развитие Ecolaboration. Тя консолидира и концертира всичките усилия на компанията свързани с новия начин за правене на бизнес. Асортиментът от кафета се разширява с три вида класически и две нови Lungo смеси. Програмите Coffee Codex и Coffee Sommelier съдействат за допълнително повишаване на качеството. CitiZ е първата цялостна гама от Nespresso машини с дизайн вдъхновен от градския начин на живот, отличаващи се разширена функционалност.

2010 г. – Международното седалище се премества в Лозана, Швейцария, а годишният оборот достига 3 млрд. швейцарски франка. Засилва се международната експанзия – процесът е ускорен от откриването на бутици във всички по-големи градове по света, като всеки един е съобразен с местните обичаи и национална идентичност. В Шанхай, Китай е открит магазин номер 200 на веригата. В Германия е представена нова концепция от магазини, предлагащи иновативно обслужване съобразено с индивидуалните предпочитания на клиентите.

2011 г. – Dhjana е името на новото специално издание кафе 100% AAA с премиум качество. За първи път в своята история, Nespresso представя четири нови кафемашини през една календарна година. PIXIE е най-революционната и екологична машина представена някога; Zenius и Aguila са модели с подобрена функционалност насочени към професионалисти, а Lattissima+ е модел за приготвяне на млечни кафе специалитети.

2012 г. – Целта да бъдат рециклирани поне 75% от използваните капсули е постигната и дори надмината една година преди крайния срок, заложен в програмата EcolaborationNespresso продължава експанзията си към Западното крайбрежие на САЩ и в Сан Франциско е открит първият кафе-бутик бар. Създадено е Crealto – специално двойно-изпечено кафе Grand Cru. Пуснати са два нови модела кафемашини: Maestria е насочена към любителите на специалните техники за приготвяне на кафе, а модулната U може да променя формата си, което й дава възможност да се побере във всякакви пространства.

2013 г. – Иницииран е съвет от водещи специалисти по устойчиво развитие, който консултира и усъвършенства подхода на компанията в тази област. Kazaar и Dharkan са следващите нови разновидности Grands Crus кафе, отличаващи се с интензивен аромат и изтънчен вкус. Nespresso е една от първите марки партнираща си с YouTube, като е създаден и специализиран видео канал. Стартира изцяло нова система за автоматизирана продажба на кафе - Nespresso Cube. Това е един напълно нов канал за продажба, който в пълна степен илюстрира все по-разширяващите се услуги на компанията.